Implementasi Prinsip-Prinsip Good Governance Guna Efektivitas Pelayanan Publik Pada Kantor Kelurahan Wonokromo Kota Surabaya

Authors

  • Adam Permana Putra Universitas 17 Agustus 1945 Surabaya
  • Maulidah Narastri Universitas 17 Agustus 1945 Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/anggaran.v2i1.247

Keywords:

Public Service, Bureaucracy, Good Governance

Abstract

This research aims to analyze the implementation of public services, the prevailing bureaucracy and the suitability of the computerized service system when viewed from the principles of good governance at the Wonokromo Kora Subdistrict Office, Surabaya. The research method used is a qualitative descriptive approach. The required research data collection was 6 informants consisting of 4 sub-district staff and 2 community recipients of public services. The data analysis techniques used are data collection, data triangulation, data reduction, and data presentation. The results of the research found that the Wonokromo Subdistrict Office, Surabaya City, in carrying out its services, has not fully implemented the principles of good governance, and reporting on public servants has not been fully transparent because it requires permission from the District first and certainty of when residents can collect files or the results of the service are sometimes not fully implemented.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Annisa B, F., & Maulidah, N. (2023). Analisis Laporan Realisasi Anggaran (LRA) Untuk Menilai Pelaksaan Anggaran Belanja (Studi pada Badan Pengelola Keuangan dan Aset Daerah Kota Surabaya). Manajemen dan Ekonomi Syariah, 160-173.

Andika, W., & Sukraaliawan N, I. (2020). Implementasi Prinsip – Prinsip Good Governance Dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan Publik Pada Kantor UPTD Pelayanan Pajak dan Retribusi Daerah Provinsi Bali Di Kabupaten Buleleng. Locus Majalah Ilmiah FISIP, 102-110.

Bastian, I. (2014). Audit Sektor Publik Edisi 3. Jakarta: Salembat Empat.

Ganie Rochman. 2000. Good Governance, Prinsip, Komponen, dan Penerapannya dalam Hak Asasi Manusia (Penyelenggaraan Negara Yang Baik). Jakarta : Penerbit Komnas HAM.

Hidayat, M. T., & Hasanah, I. (2023). Pengukuran Kinerja Dengan Pendekatan Value For Money Sebagai Perwujudan Good Governance (Studi Kasus Pada Dinas Sosial Surabaya Tahun 2017-2021). Management Studies and Enterpreneurship Journal, 2675-2693

Iza Nurul Ika, H. M. (2022). Penerapan Prinsip Good Governance Dalam Pelayanan Publik Di Desa Tempursari Kecamatan Tempursari Kabupaten Lumajang. Civic Hukum, 88-99.

Kurniawan, Agung. 2005. Tranformasi Pelayanan Publik. Yogyakarta.

Robial, D., Tarandung, C., Patiro, A., & Wangania, A. (2023). Efektivitas Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance Pada Pelayanan Publik Di Era Digital (Studi Di Kantor Camat Ternate Utara Kota Ternate). Pendidikan dan Konseling, 4293-4302.

Rajagukguk, J., Tobing, L., & Sibarani, A. (2022). Penerapan Prinsip-Prinsip Good Governance dalam Meningkatkan Pelayanan Publik di Kantor Kecamatan Medan Timur. Ilmiah Ilmu Pendidikan, 4807-4812.

Downloads

Published

2024-01-02

How to Cite

Adam Permana Putra, & Maulidah Narastri. (2024). Implementasi Prinsip-Prinsip Good Governance Guna Efektivitas Pelayanan Publik Pada Kantor Kelurahan Wonokromo Kota Surabaya. Anggaran : Jurnal Publikasi Ekonomi Dan Akuntansi, 2(1), 01–13. https://doi.org/10.61132/anggaran.v2i1.247

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.