Pengaruh Pemasaran Produk Gadai Emas Di Bank Syariah Indonesia Terhadap Minat Nasabah Kantor Cabang Pembantu Medan Imam Bonjol

Authors

  • Jihan Suwifania Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Tuti Anggraini Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61132/anggaran.v2i1.335

Keywords:

Marketing Strategy

Abstract

Pawning gold is one of the products offered by Bank Syariah Indonesia Medan Imam Bonjol Sub-Branch Office which seeks to help the community in terms of funding. Marketing is still weak in terms of selling gold pawned goods as a result, no one really knows or understands what gold pawning is. This research was developed using qualitative research methods such as conducting interviews, data observation, and literature review. Based on research findings, gold pawn income continues to increase every year. To attract customers, Bank Syariah Indonesia Medan Imam Bonjol Sub-Branch Office is holding a promotion in the form of distributing prizes or knick-knacks if a certain amount of money has been withdrawn.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Antonio, M. S. (2001) Bank Syariah dari Teori ke Praktik. Jakarta: Gema Insani Press dan Tazkia Cendikia.

Anas, Khairul, and Muhajirin Muhajirin. "Pengaruh Gaya Hidup (Life Style) dan Harga Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Kantin Yuank Kota Bima." Journal of Business and Economics Research (JBE) 1.2 (2020): 131-138.

Budisantoso, T dan Triandaru, S. 2006, Bank dan Lembaga Keuangan Lain, Salemba Empat: Jakarta.

Baridwan, Zaki. 2014. Intermeadit Accounting. Edisi Kedelapan. Yogyakarta: BPFE

Gufron, Hamzah. 2011. Faktor-faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah dalam Produk Qardh dengan Gadai Emas di PT. Bank Sumut Syariah Cabang Medan. Skripsi, Medan: Universitas Sumatera Utara.

Kasmir. 2003. Manajemen Perbankan syariah. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, cet4.

Khairani, Makmun. 2016. Psikologi Umum. Yogyakarta: Aswaja Pressindo, Cet. II

Kotler, Philip. 1996. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Gelora Aksara Pratama

Larantika, Dila. 2010. Minat Masyarakat Tehadap Jual-Beli Emas di Pegadaian Syariah Cabang Cinere. Skripsi, Jakarta: Fakultas Syariah dan Hukum UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.

Lewis, Mervyn K. dan Latifa M. Algoud. 2001. Perbankan Syariah Prinsip dan Prospek. Jakarta: PT Serambi Ilmu Semesta

Machmudah, Rifa’atul. 2009. “Faktor-faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah Non Muslim menjadi Nasabah di Bank Syariah: Studi pada Bank CIMB Niaga Syariah Cabang Semarang”. Skripsi-Institut Agama Islam Negeri Walisongo.

Suyatno, Thomas, dkk., 2005, Kelembagaan Perbankan, Jakarta; PT. Gramedia Pustaka Utama.

Downloads

Published

2024-01-24

How to Cite

Jihan Suwifania, & Tuti Anggraini. (2024). Pengaruh Pemasaran Produk Gadai Emas Di Bank Syariah Indonesia Terhadap Minat Nasabah Kantor Cabang Pembantu Medan Imam Bonjol. Anggaran : Jurnal Publikasi Ekonomi Dan Akuntansi, 2(1), 219–226. https://doi.org/10.61132/anggaran.v2i1.335

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.