Pengenalan Huruf Hijaiyah Melalui Metode Bernyanyi dengan Menggunakan Media Flash Card pada Anak Usia 4-5 Tahun di Tempat Pendidikan Al-Qur’an (TPA) Babussalam Desa Sabuk Empat Lampung Utara Tahun Ajaran 2024

Authors

  • Anisa Fitriana Sekolah Tinggi Agama Islam (STAI) Ibnu Rusyd Kotabumi
  • Lidya Serli Sekolah Tinggi Agama Islam (STAI) Ibnu Rusyd Kotabumi
  • Meli Yudestia Pratiwi Sekolah Tinggi Agama Islam (STAI) Ibnu Rusyd Kotabumi
  • Riyadi Jaya Sekolah Tinggi Agama Islam (STAI) Ibnu Rusyd Kotabumi

DOI:

https://doi.org/10.61132/mengabdi.v2i5.940

Keywords:

Singing method, FlashCard media, Recognizing hijaiyah letters

Abstract

The work program planned to be implemented in Sabuk Empat Village includes: Teaching good manners and akhlakul karimah, introducing hijaiyah letters using Flash Card media, teaching Arabic vocabulary, teaching Arabic reading and writing, teaching fiqh, du'a-do' a daily, and short surahs. The work program carried out at the PKM STAI Ibnu Rushd 2024 activities is running smoothly as it should. PKM students have had a positive impact on the children of TPA Babussalam. Based on the results of activities, observations and implementation, the PKM program has been planned, prepared and implemented.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arsyad Azhar, Media Pembelajaran, (Jakarta: Rajawali Press, 2011), h. 3

Arsyad Azhar, Media Pembelajaran, h.119-120.

Susilana Rudi dan Cepiriyana, Media Pembelajaran, h. 94.

K.E Suyanto Kasihani, English for Young Learners Melejitkan Potensi Anak Melalui English Class yang Fun, Asyik, dan Menarik, (Jakarta : Bumi Aksara, 2007), h. 109

Indriana Dina, Ragam Alat bantu Media Pengajaran, (Yogyakarta: Diva Press, 2011), h. 68.

Downloads

Published

2024-10-28

How to Cite

Anisa Fitriana, Lidya Serli, Meli Yudestia Pratiwi, & Riyadi Jaya. (2024). Pengenalan Huruf Hijaiyah Melalui Metode Bernyanyi dengan Menggunakan Media Flash Card pada Anak Usia 4-5 Tahun di Tempat Pendidikan Al-Qur’an (TPA) Babussalam Desa Sabuk Empat Lampung Utara Tahun Ajaran 2024. MENGABDI : Jurnal Hasil Kegiatan Bersama Masyarakat, 2(5), 158–165. https://doi.org/10.61132/mengabdi.v2i5.940

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 

You may also start an advanced similarity search for this article.