Pendidikan Ekonomi Dan Pengaruhnya Pada Perilaku Konsumtif Siswa Dalam Belanja Ritel Online

Authors

  • Dilan Arya Saputra Universitas Negeri Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.61132/moneter.v2i1.187

Keywords:

Economic education, economy, technological advancement

Abstract

Economic education is a branch of education that focuses on the study of the economy from its understanding to its influence on life. The economics education study program prepares students to become economics teachers in the future. Meanwhile, educational economics is a science that studies how humans and society choose to use money or not to utilize scarce productive resources to produce various types of training and development of knowledge, skills, thinking power, character and so on. Automatically, economic education influences every human behavior, including students' consumptive nature or desire to shop. Technological advances that provide easy access to online shopping make a person's consumptive nature increasingly high

Downloads

Download data is not yet available.

References

Wandira., N.R, & Hardaningrum., T.W. (2023). Pengembangan Media Digital Untuk Meningkatkan Literasi Ekobomi Siswa. Jurnal Pendidikan Ekonomi UNDIKSHA .[Internet] Diakses dari: https://doi.org/10.23887/jjpe.v15i1.61463

Rozikin., A.Z, & Suyati., E.S. (2023). Pengaruh Media Sosial dan Efikasi Diri Terhadap Perilaku Konsumtif Siswa. Jurnal Pendidikan Ekonomi UNDIKSHA [Internet]. Diakses dari: https://doi.org/10.23887/jjpe.v15i1.54366

Dewi., R.M, & Nazilah., I.S. (2023). PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM TERHADAP PENGETAHUAN KEWIRAUSAHAAN DAN MINAT BERWIRAUSAHA SISWA. Jurnal Pendidikan Ekonomi: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi, dan Ilmu Sosial. Diakses dari: https://jurnal.unej.ac.id/index.php/JPE/article/view/42618/13464

Suyanto, S., Hasibuan, L., & Anwar US, K. (2021). KONSEP DASAR EKONOMI PENDIDIKAN PADA TATARAN SUPRASTRUKTUR DAN INFRATRUKTUR POLITIK DI INDONESIA. JURNAL MANAJEMEN PENDIDIKAN DAN ILMU SOSIAL, 2(1), 143-151. Diakses dari: https://doi.org/10.38035/jmpis.v2i1.435

Nurjannah, N., Nurdiana, N., & Ampa, A. (2023). Perilaku Konsumtif Mahasiswa Pendidikan Ekonomi sebagai Dampak Perkembangan E-Commerce. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 11(2), 186-192. https://doi.org/10.26740/jupe.v11n2.p186-192

Rahmawati, L., & Putri, E. (2023). Pengaruh Literasi Keuangan dan Kontrol Diri Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Universitas Panca Sakti Bekasi. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 11(3), 313-319. https://doi.org/10.26740/jupe.v11n3.p313-319

Muttaqin, F., Noviani, L., & Sudarno, S. (2022). Pengaruh Media Sosial, Literasi Ekonomi, dan Kelompok Teman Sebaya Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Pendidikan Ekonomi. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 10(3), 237-246. https://doi.org/10.26740/jupe.v10n3.p237-246

Pratiwi, N., Kurniawan, C., & Aradea, R. (2023). Pengaruh Literasi Ekonomi Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Pendidikan Akuntansi. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 11(1), 50-57. https://doi.org/10.26740/jupe.v11n1.p50-57

Rohmadhonawati, W. N. ., Irmayanti, E. ., & Afandi, T. Y. . (2022). PENGARUH BELANJA ONLINE DAN OFFLINE TERHADAP PERILAKU KONSUMEN (STUDI EMPIRIK PADA MAHASISWA PRODI PENDIDIKAN EKONOMI FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS). Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi, 7(1), 1047–1052. Retrieved from https://proceeding.unpkediri.ac.id/index.php/senmea/article/view/2039

Wahyuningtyas, S. N., & ., S. (2021). Pengaruh Literasi Keuangan, Kualitas Layanan E-Commerce, dan Promosi Penjualan Online terhadap Perilaku Belanja Online. JPEKA: Jurnal Pendidikan Ekonomi, Manajemen Dan Keuangan, 5(1), 47–60. https://doi.org/10.26740/jpeka.v5n1.p47-60

Utami, S., Artikel, H. and Kunci, K. (2020). Belanja online menjadi trend remaja selama pandemi covid-19 A B S T R A K. [online] 13(1), pp.730–738. Available at: https://jurnal.iain-bone.ac.id/index.php/annisa/article/download/3977/1569 [Accessed 3 Dec. 2023].

Sosiologi, J., Tri, Y., Sari, K., Hendrastomo, G., Nur, D., Januarti, E., Kunci, K., Mahasiswa, Online, B. and Hidup, G. (n.d.). BELANJA ONLINE DAN GAYA HIDUP MAHASISWA DI YOGYAKARTA ONLINE SHOPPING AND LIFESTYLE OF UNIVERSITY STUDENTS IN YOGYAKARTA. [online] Available at: https://journal.student.uny.ac.id/ojs/index.php/societas/article/download/15942/15426 [Accessed 3 Dec. 2023].

I Gusti. Suasana and I Gede Ketut Warmika (2023). PENDEKATAN PSIKOLOGIS DALAM MENENTUKAN MINAT BERWIRAUSAHA MAHASISWA. Ekuitas, 7(4), pp.501–520. doi: https://doi.org/10.24034/j25485024.y2023.v7.i4.5807.

Said Kelana Asnawi, Pratama, S., Hans Christian Kurniawan and Samuel Yosua Rodjana (2023). Does INDONESIAN CAPITAL MARKET EFFICIENT?: A RELATION BETWEEN PRICE-VOLUME. Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis, 20(2), pp.136–145. Doi: https://doi.org/10.31849/jieb.v20i2.13019.

Sri Maryanti, Prama Widayat and Lubis, N. (2023). PROSPEK EKONOMI INDONESIA: PERSPEKTIF MAKROEKONOMI. Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis, 20(2), pp.146–155. Doi: https://doi.org/10.31849/jieb.v20i2.11093.

Downloads

Published

2023-12-05

How to Cite

Dilan Arya Saputra. (2023). Pendidikan Ekonomi Dan Pengaruhnya Pada Perilaku Konsumtif Siswa Dalam Belanja Ritel Online. Moneter : Jurnal Ekonomi Dan Keuangan, 2(1), 290–299. https://doi.org/10.61132/moneter.v2i1.187

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.