Analisis Strategi Pemasaran Yang Dilakukan Oleh Usaha Cemilan Dgilangemil

Authors

  • Nurfadillah Najwa Faraiddin Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Zuhrinal M. Nawawi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61132/anggaran.v1i4.236

Keywords:

Marketing Strategy, Entrepreneurship, Small Business

Abstract

Marketing strategy is a very important thing for a company to do to develop and improve the quality of its products. This strategy can be carried out by any business, be it a large business, medium business, small business or micro business. In this research the author gave the title 'Analysis of Marketing Strategies Carried Out by Small Businesses'. The purpose of this research is to provide information to readers or entrepreneurs regarding the marketing strategies carried out by the Dgilangemil business. From the research, readers and entrepreneurs can take examples of what the Dgilangemil small business did in developing their business which they started from zero until their business began to be known by many people using the marketing strategy of SWOT Analysis and Marketing Mix. In this research the author used a qualitative descriptive research method. Qualitative research is a research process carried out by observing and investigating a phenomenon that occurs and producing descriptive data. In this research, the author conducted observations, interviews and documentation with the owner of this business, namely Dea Puspita, which was carried out on December 11 2023 at the production site in the city of Langkat.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Buku

Haque-Fawzi, Marissa G., Iskandar, Ahmad S., Erlangga, Heri., Nurjaya., Sunarsi, Denok. (2022). STRATEGI PEMASARAN Konsep, Teori dan Implementasi. Cipayung. Pascal Book. URL:

M. Nawawi, Zuhrinal., Syakir, Ahmad. (2023). KEWIRAUSAHAAN Teori, Motivasi, dan Aplikasi. Medan. Febi PRESS.

Murdiyanto, Eko. (2020). PENELITIAN KUALITATIF (Teori dan Aplikasi disertai contoh proposal). Yogyakarta. Yogyakarta PRESS.

Widodo, Aris S. (2012). BUKU AJAR KEWIRAUSAHAAN Entrepreneur Agribusiness START YOUR OWN BUSINESS. Yogyakarta. Jaring Inspiratif. URL:

Zainurossalamia, Saida. (2020). MANAJEMEN PEMASARAN Teori dan Strategi. Lombok. Forum Pemuda Aswaja. URL:

Artikel Jurnal

Hanintyas W, Henrikus E., Achsa, Andhatu. (2021). Strategi pemasaran terhadap tingkat penjualan. Jurnal Ekonomi dan Manajemen. 18(1). Halaman 15-23.

Indri A, Anissa M., Ratnawati, Shinta. Analisis SWOT Dalam Menentukan Strategi Pemasaran (Studi Kasus di Kantor Pos Kota Magelang 56100). Jurnal Ilmu Manajemen. 17(2). Halaman 58-70.

Irmawati, Dian., M.Nawawi, Zuhrinal. (2022). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN PADA UKM KALIGRAFI DI KOTA MEDAN ( STUDI KASUS BAROZA GALLERY). Journal of Economics and Business Management. 1(4). Halaman 157-165.

Istiqomah., Andriyanto, Irsad. (2017). ANAlISIS SWOT DAlAm PeNgemBANgAN BISNIS (Studi pada Sentra Jenang di Desa Wisata Kaliputu Kudus). Jurnal Bisnis dan manajemen Islam. 5(2). Halaman 363-382. DOI:

Marliyah., M.Nawawi, Zuhrinal., Humairoh, Jihan. (2022). Strategi Peningkatan Ekonomi dan Tinjauan Ekonomi Islam Masa Covid 19 (Studi Kasus: UMKM di Kota Medan). Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam. 8(2). Halaman 2027-2035.

Mas’ari, Ahmad., Hamdy, Muhammad I., Safira, Mila D. (2019). Analisa Strategi Marketing Mix Menggunakan Konsep 4p (Price, Product, Place, Promotion) Pada Pt. Haluan Riau. Jurnal Hasil Penelitian dan Karya Ilmiah. 5(2). Halaman 79-86.

Musyawarah, Irdha Y., Idayanti, D. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Usaha Ibu Bagas di Kecamatan Mamuju. Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen. 1(1). Halaman 1-13.

Prasanti, Ditha. (2018). PENGGUNAAN MEDIA KOMUNIKASI BAGI REMAJA PEREMPUAN DALAM PENCARIAN INFORMASI KESEHATAN. Jurnal Lontar. 6(1). Halaman 13-21. DOI:

Sepfiani, Putri., M.Nawawi, Zuhrinal. (2023). ANALISIS MARKTING MIX UNTUK MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN PADA RAFIJAYA FOTOKOPI DI KOTA MEDAN. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi dan Bisnis. 1(1). Halaman 201-210. DOI:

Setiawan, Wilson., Sugiharto, Sugiono. (2014). PENGARUH MARKETING MIX TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN TOYOTA AVANZA TIPE G DI SURABAYA. Jurnal Manajemen Pemasaran. 2(1). DOI:

Sulastriya N, Desy D., Maika, M.Ruslianor. (2020). Strategi Bauran Pemasaran 4P Dalam Menentukan Sumber Modal Usaha Syariah Pedagang Pasar di Sidoarjo. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam. 6(3). Halaman 693-702.

Wahdah, Ajeng A., Vata H, Radhita D. (2022). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN MENGGUNAKAN ANALISIS SWOT DAN QSPM. Jurnal Kewirausahaan dan Inovasi. 1(2). Halaman 444-451.

Downloads

Published

2023-12-29

How to Cite

Nurfadillah Najwa Faraiddin, & Zuhrinal M. Nawawi. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Yang Dilakukan Oleh Usaha Cemilan Dgilangemil. Anggaran : Jurnal Publikasi Ekonomi Dan Akuntansi, 1(4), 39–51. https://doi.org/10.61132/anggaran.v1i4.236

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.