Analisis Strategi Pemasaran Pada Toko Kain Kinako Kabupaten Tana Toraja
DOI:
https://doi.org/10.61132/menawan.v1i6.61Keywords:
Marketing Strategy, Product, Price, Promotion, Place, Marketing MixAbstract
The purpose of this study was to find out the strategy for the Kinako Fabric in Tana Toraja district. The type of research used in this research is descriptive qualitative, namely managing information data from observation based on the facts that exist in the Kinako Fabric Shop. The types of data used are primary data and secondary data. The stategy used at the Kinako Cloth Shop is the marketing mix 4P (Product), (Price), (Promotion), (Place). Product strategy in the from of adding cloth products, Pricing strategy by providing price discounts, Promotion strategy though social media facebook and whatsapp as well as direct promotion by word of mouth, the price is quite strategic and very easy to reach potential customers. This strategy is carried out to add customers and to increase sales results.
Downloads
References
Achmad, Buchori., Djaslim Saladin. 2010. Manajemen Pemasaran (Edisi Pertama). Bandung. CV. Linda Karya
Adrawati, Analisis Strategi Pemasaran Kain Sutra Alam Di Perusahaan Arman Sutra, Sengkang Sulawesi Selatan, Institut Pertanian Bogor 2000.
Arwani, A. (2019). Analisis Strategi Pemasaran Pengusaha Batik Kelurahan Banyurip Pekalongan Dengan Pendekatan Marketing Mix Berbasis Syariah. Li Falah: Jurnal Studi Ekonomi Dan Bisnis Islam, 4(1), 42-63.
Cicimeisita Sari, Strategi Pemasaran Industri Kecil dan Menengah Kain Batik Besurek oleh Dinas Perindustrian dan Perdagangan Kota Bengkulu, Institut Pemerintahan dalam Negeri, Jatinangor-Jawa Barat, Indonesia.
David, Fred, R. 2011. Strategic Management Manajemen Strategi Konsep, Edisi 12, Salemba Empat, Jakarta
Donald, Mc, 009. Marketing Mix: Product, Price, Distribution And Promotion.America: Prentice Hall Jersey University Press
Larasati, Y., & Rahmidani, R. (2019). Analisis Strategi Pemasaran Pada Usaha Batik Tanah Liek Bundo Kanduang. Jurnal Ecogen, 2(3), 280-293.
Miayasari, I. R. (2019). Strategi pemasaran toko baju di Kota Palangka Raya (studi komparatif toko baju serba harga murah Palangka Raya dan toko baju murah semua 50 ribu Palangka Raya) (Doctoral dissertation, IAIN Palangka Raya).
Sandria, W., Rahmi, S., & Susanti, E. (2019). Strategi Pemasaran Kain Kiloan Studi Kasus Toko Jambi Central Kota Jambi. Jurnal Ekonomi KIAT, 30(2), 60-68.
Siti Ning Farida, Analisis Strategi Pemasaran Produk Kain Shibori Pada UMKM
Arafa Surabaya Berbasis Marketing Mix, Universitas Pembangunan Nasional “Vetran” Jawa Timur.
Sutrisno, S., Jamianto, J., & Andreanto, B. (2021). Strategi Pemasaran Toko Pakaian Muslim Pasar Tradisional Menghadapi Toko Pakaian Muslim Modern. Yos Soedarso Economic Journal (YEJ), 3(1), 137-149.
Rusdi, M. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Perusahaan Genting Ud. Berkah Jaya. Jurnal Studi Manajemen Vol. 6 No. 2
Vivera, S. M. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Pada Konveksi Pakaian Qolbina Dalam Mempertahankan Usahanya Pada Masa Pandemi Covid-19.
Zebua, A. J. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Shopie Paris BC. Yenni Kecamatan Muara Bulian. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi Vol. 18 No.2