Analisis Bauran Pemasaran Pada Po. Bus Metro Permai Kabupaten Tana Toraja
DOI:
https://doi.org/10.61132/menawan.v1i6.71Keywords:
Marketing Mix, 7p, And PO.Permai Metro BusesAbstract
The aim of the research to be achieved is to analyze marketing Bauranes in PO. Metro Permai Bus Makale Utara District in increasing the number of passengers based on the marketing mix (7P marketing mix). The research method used is descriptive using a qualitative approach to provide an overview of the problem under study. The data analysis technique used is the marketing mix marketing strategy. Then the results obtained by applying the marketing mix mix are obtained that PO. Metro Permai Buses increase consumer interest by providing a variety of products according to customer needs and affordable prices for each type of bus, as for the location of the PO. The Metro Permai bus located in the city center is the right strategy that makes it easier for consumers when they want to buy tickets, making it easier to make payments via transfer so that consumers who are unable to pay can pay via transfer.
Keywords: Marketing Mix, 7p, And PO. Permai Metro Buses
Downloads
References
Abdullah, A. N. (2017). Analisis Bauran Pemasaran pada Bus Metro Permai. Skripsi. http://etheses.uin-malang.ac.id/9586/
Aliyah, Z. (2018). Analisis Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Ekspor Kopi Arabika Pada CV Yudi Putra (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Meddan).
Alma, B., & Priansa, D. (2011). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Amstrong, G., & Philip, K. (2012). Dasar-dasar Pemasaran. Jilid 1. Alih Bahasa Alexander Sindoro dan enyamin Molan. Jakarta: Prenhalindo.
Assauri, S. (2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Armstrong, Gery Dan Philip Kotler. 2001. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jilid 1. Edisi Kedelapan. Jakarta: Erlangga.
Assauri, Sofjan. 2013. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Rajawali Pers
Boyd, Walker, Dan Larreche. (1998). Marketing Management: A Bauranc Approach With A Global Orientation.
Buchari Alma, (2007), Manajamen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa, Alfabeta, Bandung
C. Mowen, John Dan Michael Minor. 2002. Perilaku Konsumen. Jakarta : Erlangga.
Dibiyantoro, & N. C. (2012, Mei). Pengaruh Kualitas Pelayanan Jas Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada CV. Haspari Palembang. Jurnal EKonomi dan Informasi Akuntasi (Jenius).
Fajar, Laksana, 2008. Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Penerbit Graha Ilmu
Fayshal, A., & Medyawati, H. (2013). Analisis Bauran Pemasaran Produk Asuransi Jiwa Pada Bumi Putera Syariah Cabang Depok. Jurnal Asuransi Dan Manajemen Risiko, 1(2).
Freddy Rangkuti. 2006. Riset Pemasaran. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta
Intan, A. (2009). https://iglib.uns.ac.id/dokumen/detail/10213/Penerapan-bauran-pemasaran-pada-PT-batik-danar-hadi-Surakarta.
Kotler, P., & Armstrong, G. (n.d.). Prinsip-prinsip Pemasaran.Edisi13.Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler Dan Amstrong, Yudhi. 2008. “ Kualitas Produk, Merek dan Desain Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Mio”. Jurnal EMBA. Vol. 1,No.3, Juni.
Khrisma Eka Saputra, A. (2020). Analisis Bauran Pemasaran Dan Inovasi Produk Dalam Meningkatkan Kinerja Pemasaran Di Era Ekonomi Industri 4.0 (Studi Pada Usaha Pos Ketan Legenda 1967) (Doctoral Dissertation, Stie Malangkucecwara).
Lestari, P. A. (2010). Analisis Bauran Pemasaran Pada Usaha Kecil Menengah Pakaian Muslim (Studi Kasus Pada UKM Pakaian Muslim Galis Design, Bogor, Jawa Barat).
Lupiyoadi, R. (2013). Manajemen Pemasaran Jasa. Salemba: Empat.
Pearce II, John Dan Richard B. Robinson, Jr. 2008. Manajemen Baurans Edisi 10 Buku 1, Terj. Yanivi Bachtiar Dan Christine. Jakarta: Salemba Empat.
Prasetya, W. (2012). Analisis Kepuasan Konsumen terhadap Kualitas Pelayanan Biro Perjalanan Wisata PT. Dwidaya Tour.
Pratama, A. (2017). Bauran Pemasaran Bisnis Travel dalam Meningkatkan Jumlah Konsumen. Jurnal Imu dan Riset Manajemen.
Pratiwi, A. D., & Sutopo. (2012). Pengaruh Kualitas Layanan dan Harga Tiket terhadap Kepuasan Penggunaan Jasa Kereta Api Kaligung Mas Kelas Eksekutif pada PT. KAI DAOP 4 Semarang. Skripsi.
Rahmat, R. M. (2012). Analisis Bauran Pemasaran Pada PT. Koko Jaya Prima Makassar. Univ. Hasanuddin, 1-79.
Sukirno, S. (2011). Pengantar Bisnis. Kencana: Prenada Media Grup.
Stanton, William J. (1996), Prinsip Pemasaran, Edisi Ketujuh, Jilid 2, Alih Bahasa: Sadu Sundaru, Jakarta: Erlangga.
Sylvia, R. (n.d.). https://stienas-ypb.ac.id/jurnal/index.php/jdeb/article/view/174
Tjiptono, F. (2015). Bauran Pemasaran. Yogyakarta: Andi offset.