Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Sebagai Upaya Peningkatan Omset Pada Ud. Matahari Desa Kertasada Kec.Kalianget Kab.Sumenep

Authors

  • Dewi Wulansari Universitas Wiraraja
  • Silvia Agustina Universitas Wiraraja
  • Siti Nasihatul Magfiroh Universitas Wiraraja
  • Intan Permata Sari Universitas Wiraraja
  • Saifuddin Saifuddin Universitas Wiraraja
  • Moh. Hamdani Indra Saputra Universitas Wiraraja
  • Renaldy Nur Hidayatullah Universitas Wiraraja
  • Nur Diana Khalida Sukma Universitas Wiraraja

DOI:

https://doi.org/10.61132/mengabdi.v2i3.599

Keywords:

Digital Marketing, Sales Income

Abstract

The digital world currently has a very beneficial impact, including in the business world. The application of digital marketing in the business world opens up communication between potential consumers and sellers which can now be done without distance and time limitations. However, in this digital era, it turns out that there are still business actors who have not utilized digital marketing. Some still market their products conventionally so their market share is still limited. This results in sales income tending to remain constant.   This internship program aims to increase the awareness and skills of UD. Matahari produces amplang crackers in Kertasada Village, District. Kalianget District. Sumenep regarding the importance of digital marketing to increase sales income with training and mentoring methods. Through this internship program, it is hoped that the market share will increase, so it has the potential to increase sales income.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abidin Achmad, Z., Zendo Azhari, T., Naufal Esfandiar, W., Nuryaningrum, N., Farah Dhilah Syifana, A., & Cahyaningrum, I. (2020). Pemanfaatan Media Sosial dalam Pemasaran Produk UMKM di Kelurahan Sidokumpul, Kabupaten Gresik. Jurnal Ilmu Komunikasi, 10(1), 17–31. https://doi.org/10.15642/jik.2020.10.1.17-31

Atina, Vivin Zulfa., dkk. (2022). Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Pada UMKM Sebagai Upaya Peningkatan Omset. Jurnal Abdi Masya, 1(2), 164-171. https://doi.org/10.52561/abma.v1i4.161

Farell, G., Thamrin, T., & Novid, I. (2019). Pelatihan Pemanfaatan Digital Marketing Dalam Pengembangan Pemasaran Dan Kewirausahaan UKM Pada Kota Sawahlunto. Suluah Bendang: Jurnal Ilmiah Pengabdian Kepada Masyarakat, 19(1), 42. https://doi.org/10.24036/sb.0310

Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah Pada Era Masyarakat Ekonomi Asean. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 1(2), 61–76. https://doi.org/10.26533/jmd.v1i2.175

Fitriani, Ida., dkk. (2022). Pemanfaatan Media Sosial Untuk Menambah Penghasilan Usaha Rumahan Laundry. Publikasi Kegiatan Pengabdian Masyarakat Widya (PUNDIMASWID), 1(2), 41-45. https://doi.org/10.54593/pundimaswid.v1i2.136

Naimah, R. J., Wardhana, M. W., & Haryanto, Rudi Febrianto, A. (2020). Penerapan Digital marketing Sebagai Strategi Pemasaran UMKM. Jurnal IMPACT: Implementation and Action, 2(2), 39. https://doi.org/10.31961/impact.v2i2.844

Purwana, D., Rahmi, R., & Aditya, S. (2017). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (UMKM) Di Kelurahan Malaka Sari, Duren Sawit. Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM), 1(1), 1–17. https://doi.org/10.21009/jpmm.001.1.01

Rahayu, Sri., dkk. (2021). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Pelaku Usaha Mikro Kecil Dan Menengah Pada Masa Pandemi Covid 19. Jurnal Masyarakat Mandiri, 5(5), 2217-2230. https://doi.org/10.31764/jmm.v5i5.5248

Sasongko, D., Putri, I. R., Alfiani, V. N., Qiranti, S. D., Sari, R. S., & Allafa, P. E. (2020). Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran UMKM Makaroni Bajak Laut Kabupaten Temanggung. Jurnal Ilmiah Pangabdhi, 6(2), 92–96. https://doi.org/10.21107/pangabdhi.v6i2.7809

Sulaksono, J. (2020). Peranan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan Menengah (Umkm) Desa Tales Kabupaten Kediri. Generation Journal, 4(1), 41–47. https://doi.org/10.29407/gj.v4i1.13906

Downloads

Published

2024-05-30

How to Cite

Dewi Wulansari, Silvia Agustina, Siti Nasihatul Magfiroh, Intan Permata Sari, Saifuddin Saifuddin, Moh. Hamdani Indra Saputra, … Nur Diana Khalida Sukma. (2024). Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Sebagai Upaya Peningkatan Omset Pada Ud. Matahari Desa Kertasada Kec.Kalianget Kab.Sumenep . MENGABDI : Jurnal Hasil Kegiatan Bersama Masyarakat, 2(3), 26–33. https://doi.org/10.61132/mengabdi.v2i3.599

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.