Pemanfaatan Media Sosial Dalam Ekonomi Kreatif Untuk Menciptakan Ide Bisnis Bagi Para Wirausahawan Muda
DOI:
https://doi.org/10.61132/menawan.v2i1.176Keywords:
Social media, Creative economy, Business idea, Young entrepreneurAbstract
The era of society 5.0 is an era that applies the ease of technological innovation in the era of the industrial revolution 4.0 to facilitate activities, especially in the economic sector. This research aims to see the use of technology such as social media in the creative economy so as to create new businesses for young entrepreneurs. To support this statement, this study uses the literature review method in finding supporting data. Almost all internet users must have social media, especially among teenagers and young people, so that it makes business people especially among teenagers and young people make creative new innovations in building a business. This shows an increase in creative economy development that has great potential and will have a significant impact on the Indonesian economy.
Downloads
References
Angelia, F., & Gultom, Y. (2020). Peran Pemanfaatan Teknologi Informasi dan Komunikasi pada Sektor Ekonomi Kreatif di Indonesia. Jurnal Kebijakan Ekonomi, 15(2), 4.
https://dataindonesia.id/digital/detail/pengguna-media-sosial-di-indonesia-capai-191-juta-pada-2022
Maria, N. S. B., & Widayati, T. (2020). Dampak perkembangan ekonomi digital terhadap perilaku pengguna media sosial dalam melakukan transaksi ekonomi. JKBM (Jurnal Konsep Bisnis dan Manajemen), 6(2), 234-239.
Nuriyanti, W. (2019). Peran Media Sosial Dalam Perkembangan Industri Kreatif. Sosio E-Kons, 11(2), 101-107.
Prastyaningtyas, E. W. (2019, October). Dampak ekonomi digital bagi perekonomian indonesia. In seminar nasional manajemen, Ekonomi, Akuntansi (Vol. 1, No. 1, pp. 103-108).
Primatami, A., & Primadhita, Y. (2021). Evaluasi Efisiensi Sektor Ekonomi Kreatif pada Wirausaha Muda di Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi. JMK (Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan), 6(2), 20-31.
Sari, A. P., Pelu, M. F. A., Dewi, I. K., Ismail, M., Siregar, R. T., Mistriani, N., ... & Sudarmanto, E. (2020). Ekonomi Kreatif. Yayasan Kita Menulis.
Sholihin, M. R., Arianto, W., & Khasanah, D. F. (2018). Keunggulan Sosial Media Dalam Perkembangan Ekonomi Kreatif Era Digital Di Indonesia. Prosiding Ekonomi Kreatif Di Era Digital, 1(1).
Susilo, Y., Wijayanti, E., & Santoso, S. (2021). Penerapan Teknologi Digital Pada Ekonomi Kreatif Pada Bisnis Minuman Boba. Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 2(4), 457-468.
Viona, V., Yohanes, K., Kurniawati, L. S. M. W., Marta, R. F., & Isnaini, M. (2021). NARASI SHOPEE DALAM MENGEMBANGKAN EKONOMI KREATIF BERBASIS TEKNOLOGI E-COMMERCE DI ERA MODEREN. AGUNA: Jurnal Ilmu Komunikasi, 2(1), 46-65.